Radio ZU

Regulamentul Concursului International de Matematica Aplicata Cangurul

  1. Concursul consta intr-un test grila alcatuit din itemi cu grade diferite de dificultate, fiecare avand 5 variante de raspuns. Fiecare item are un singur raspuns corect. Subiectele sunt grupate pe clase astfel: I; II; III; IV; V-VI; VII-VIII; IX-X; XI-XII.

    NOU! Concursul Cangurasul Matematician (pentru clasele I-III):
    - joi, 28.02.2013, in scolile care pot sustine concursul fara sa afecteze programul scolar, sau
    - sambata, 2.03.2013, pentru celelalte scoli.


    NOU! Concursul International de Matematica Aplicata Cangurul (pentru clasele IV-XII):
    - vineri, 22.03.2013, in scolile care pot sustine concursul fara sa afecteze programul scolar, sau marti,
    - 2.04.2013, in saptamana „Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”, pentru celelalte scoli.

  2. Daca, in mod exceptional, un item are doua sau mai multe variante de raspuns corecte, atunci se acorda punctaj pentru oricare dintre raspunsurile corecte si se scade un sfert din valoarea itemului pentru celelalte raspunsuri. Itemii redactati gresit vor fi analizati de o comisie care va decide anularea lor sau acordarea punctajelor pentru raspunsurile propuse.

    Clasele I-III
    1. NOU! Timpul de lucru este de 45 de minute, elevii pot sustine testul si intr-o ora de matematica.
    2. Elevii din clasele I si a II-a au de rezolvat cate un test cu 24 de itemi. Punctajul final reprezinta numarul de itemi la care s-a raspuns corect. Se vor acorda calificative, astfel: BINE (pentru 10-14 puncte), FOARTE BINE (pentru 15-19 puncte), EXCELENT (pentru 20-24 puncte).
    3. Elevii din clasa a III-a au de rezolvat un test cu 30 de itemi. Punctajul final reprezinta numarul de itemi la care s-a raspuns corect. Se vor acorda calificative, astfel: BINE (pentru 10-16 puncte), FOARTE BINE (pentru 17-23 puncte), EXCELENT (pentru 24-30 puncte).
    4. Nu se acorda alte calificative.

    Clasele IV-XII
    Itemii la care se indica un raspuns corect maresc punctajul cu valoarea intrebarii. Orice raspuns gresit scade punctajul cu un sfert din valoarea intrebarii. Itemii la care nu se indica niciun raspuns sau se indica 2, 3 sau 5 raspunsuri, nu modifica punctajul. Se acorda 30 de puncte din oficiu.
    - NOU! Timpul de lucru s-a redus la 60 de minute (de la 75 de minute).
    - NOU!
    • Pentru clasa a IV-a, testul este format din 20 de probleme. Itemii 1-5 valoreaza 3 puncte, itemii 6-15 valoreaza 4 puncte, itemii 16 - 20 valoreaza 5 puncte.
    • Pentru clasele V-XII, testul este format din 30 de itemi. Itemii 1-10 valoreaza cate 3 puncte, itemii 11-20 valoreaza cate 4 puncte, iar itemii 21-30 valoreaza cate 5 puncte. Elevii trebuie sa raspunda la maximum 20 de itemi, dar nu mai mult de 5 itemi de 5 puncte. In caz contrar, se puncteaza, in ordine descrescatoare, maxim 5 itemi de 5 puncte si maxim 20 de itemi în total. Se puncteaza numai intrebarile la care se indica un singur raspuns (nu si cele la care nu se bifeaza niciun raspuns, sau cele la care se bifeaza 2, 3 sau 5 raspunsuri).

  3. Foaia de raspuns contine o coloana numita “Sigur?” care poate fi completata de elevii claselor VII-XII. Daca este umplut cercul “Sigur” din dreptul unui item si raspunsul este corect, se obtine inca 1 punct in plus fata de punctajul itemului (adica 4, 5 sau 6 puncte in loc de 3, 4, respectiv 5 puncte). Daca insa raspunsul este gresit, se pierd inca 2 puncte (adica 2.75, 3 sau 3.25 puncte in loc de 0.75, 1 respectiv 1.25 puncte).

  4. Concurentii completeaza pe foile de concurs, inainte de primirea subiectelor: numele complet, sectiunea la care participa (maghiara, germana), clasa, adresa, parola si scoala.

    NOTA! Participantii la concurs nu sunt obligati sa isi completeze pe fisa de raspuns datele personale.

  5. Daca elevul a bifat un raspuns gresit si a observat greseala, el poate umple cercurile corespunzatoare raspunsurilor gresite si lasa nebifat numai cerculetul corespunzator raspunsului bun. Cerculetul ramas nebifat va fi considerat raspunsul indicat de elev.
    Punctaje maxime ce pot fi obtinute:
    - 24 puncte pentru clasa I
    - 30 puncte pentru clasa a II-a
    - 110 puncte pentru clasele IV-VI
    - 130 de puncte, pentru clasele VII-XII

    Elevii pot marca pe foaia de concurs daca nu doresc sa li se afiseze punctajul.

  6. Completarea corecta a foii de concurs face parte din joc. Calculatorul poate sa nu recunoasca semnele facute cu alte simboluri (cruciulite, liniute, puncte etc.) sau cu alte instrumente de scris în afara de stilou sau pix negru sau albastru inchis. Foile de raspuns nu trebuie sa prezinte pete sau stersaturi si trebuie completate cu numele si clasa.

  7. Supravegherea in clase trebuie sa asigure un climat de lucru individual, participarea onesta fiind cel mai important castig. Fisele elevilor, insotite de oglinda clasei (care reflecta asezarea elevilor in banci in timpul concursului) se trimit de catre profesorul organizator, in ziua concursului, pe adresa FIES. Corectarea raspunsurilor se face computerizat, asigurand calcularea impartiala a punctajelor si stabilirea clasamentelor. Calculatorul semnaleaza situatiile in care lucrarea nu a fost realizata individual.

  8. Pentru clasele I-III, listele cu punctajele elevilor sunt trimise scolilor inscrise, Inspectoratelor Scolare Judetene si se afiseaza pe site-ul concursului, www.cangurul.ro. Toti elevii participanti la concurs sunt premiati, premiile fiind trimise in scoli in coletul ce contine brosurile cu subiecte de concurs.

    Pentru clasele IV-XII, se trimit catre toate scolile inscrise la concurs listele cu punctajele obtinute de elevi, impreuna cu premiile pentru elevii cu cele mai bune rezultate (aproximativ 10% dintre participantii la concurs din fiecare scoala). De asemenea, listele cu punctajele elevilor sunt trimise Inspectoratelor Scolare Judetene si se afiseaza pe site-ul concursului, www.cangurul.ro.

  9. Pentru clasele IV-VI proba de baraj se organizeaza la nivelul fiecarui judet, in colaborare cu Inspectoratele Scolare Judetene. Participa aproximativ 20% dintre elevii care au concurat la prima faza a concursului (pragurile de participare se stabilesc procentual, pe judete). In urma probei de baraj, in functie de numarul de participanti, se acorda fiecarui judet un numar de locuri in Tabara Internationala Cangurul. Stabilirea castigatorilor se face impreuna cu Inspectoratele Scolare Judetene, in functie de punctajele obtinute.

    Pentru clasele VII-XII se intruneste o comisie de validare a rezultatelor, formata din reprezentanti ai Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, profesori si reprezentanti ai partenerilor sau sponsorilor. Comisia analizeaza clasamentele, punctajele, matricele de raspuns si originalitatea lucrarilor elevilor din fiecare centru si stabileste lista participantilor la proba de baraj. Proba se desfasoara in Bucuresti, iar elevii care nu au lucrat independent nu sunt invitati. Se urmareste sa participe la baraj elevi din cat mai multe judete si din cat mai multe scoli, motiv pentru care se limiteaza numarul elevilor invitati din fiecare nivel de clase al fiecarui centru. Astfel, sunt invitaţi cel mult 2 elevi din fiecare dintre clasele a VII-a, a VIII-a, a IX-a, a X-a, a XI-a, a XII-a ale unui centru de concurs. Nu sunt invitati la proba de baraj elevii din clasa superioara (a VIII-a, a X-a, a XII-a) care au punctaje sensibil mai mici decat elevii din clasa inferioara (a VII-a, a IX-a, a XI-a).

  10. In urma probei de baraj sunt desemnati castigatorii la nivel national ai concursului Cangurul. Primii clasati sunt invitati sa participe la excursii in strainatate si sa reprezinte Romania la Concursul MCM (Multiple-Choice Contest in Mathematics) – concurs international care se desfasoara in cadrul Taberei Internationale Cangurul. Urmatorii elevi, in ordinea punctajelor (pana la un anumit prag), primesc ca premiu un loc in Tabara Internationala Cangurul. Numarul de premii acordate se stabileste in functie de numarul de participanti la concurs. Rezultatele obtinute in urma probei de baraj sunt anuntate Inspectoratelor Scolare Judetene si scolilor din care provin elevii.

  11. Orice modificare a prezentului regulament va fi adusa in timp util la cunostinta scolilor participante.